Enviat per: annacarpena | 10 Juny 2009

Els usuaris dominen Internet, i tu? T’adaptes a ells?

Gerry McGovern, un dels gestors més importants del món digital ens presenta el seu anàlisi del contingut de les pàgines web.

El que realment importa a Internet és el client. Si tu vols oferir uns serveis, has de pensar en ell, posar-li les coses fàcils per tal de que et trobi i puguis proporcionar-li el que busca.

S’ha de pensar que la majoria d’usuaris busquen primer en un cercador, per tant hem d’utilitzar paraules cau, les que ells utilitzen. En pot ser exemple l’ús molt més freqüent de les paraules : “vuelos baratos” més que no pas “tarifes econòmiques” per buscar vols a Internet. D’aquesta manera accediran més usuaris al que oferim.

L’usuari d’Internet ha de disposar només d’una idea clara per cada web, a més les frases que s’utilitzin han de dur el més important al principi per tal de que si el seu interès decau, que es quedi amb el més important del missatge.

La claredat ha de ser la tònica de tota la pàgina, s’ha de posar les coses fàcils als lectors, utilitzant negretes per destacar el més important, facilitar enllaços relacionats amb el tema per la seva ampliació. L’ús repetitiu de les paraules i les idees clau fan que el tema quedi més clar a l’internauta.

L’era d’Internet obliga a les organitzacions a fer un canvi de perspectiva d’actuació, abans els clienta s’havien d’adapatar a la temuda burocràcia, ara la connexió entre client-empresa és més pròxima i ell és el centre de tota actuació.

Ara les empreses han de cuidar els clients, els usuaris de manera que el seu missatge s’ha d’adaptar a ells i s’els ha de posar les coses fàcils i resoldre els seus problemes de manera fàcil i eficaç.

Exemples cau del que s’ha explicat poden ser les empreses de Ryanair (el factor barat, gratis és important pels usuaris) o també Google (que a part de ser un buscador, és un portal amb moltes eines d’ajuda per l’usuari).

Anna Carpena Torrens

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: